اطلاعات عمومی و بازی و سرگرمی
 

مدیریت فوق العاده، هوندا

3uy3rhdc6cluc8qmfynh.jpg

 59ey4t2u8m50y6xcdov.jpg


مدیریت فوق العاده، هوندا

3uy3rhdc6cluc8qmfynh.jpg

هوندا

          شعبه جدید تعمیرگاه در هاماماتسو در روز ۲۵ آوریل ۱۹۲۸ با مدیریت یک جوان ۲۱ ساله و یک کارگر افتتاح شد، برسر درب مغازه به زبان انگلیسی نوشته بود: «ایستگاه خدمات اتومبیل آرت». البته این تابلو در آن شهر کوچک کمی عجیب می نمود، در ابتدا کسب و کار چندان رونق نداشت.

bf2039yholzwjxzmbfd7.jpg

         اما پس از تولید موفق دینام های جدید کسب و کار او در طول یکسال پیشرفت قابل توجهی کرد. علی رغم رکود جهانی که از سال ۱۹۲۹ آغاز شد، تعمیرگاه سوئی شیرو به طور فوق العاده ای خوب کار می کرد. مهارت عالی و دانش او درباره اتومبیل های خارجی باعث رونق کارش شد. به طوری که به تدریج تعداد کارگران تعمیرگاه او به ۱۵ نفر رسید.

h0pfthzgn14r1sq9w03z.jpg

        پس از زلزله کانتو، سوئی شیرو به ضرورت تولید قطعاتی که در مقابل آتش مقاوم باشند، پی برد. بر همین اساس او به اختراع فرمانهای آهنی اقدام نمود که جایگزین فرمانهای چوبی شدند. فرمانهای مزبور در نمایشگاه ملی صنعت بسیار مورد توجه واقع شده و بعدها از جمله کالاهای صادراتی ژاپن گشتند.

qrbrscxf9k0ium0osbwo.jpg

         سوئی شیرو نیز تقاضای امتیاز انحصاری این اختراع را نمود و ۱۰۰۰ ین به خاطر این اختراع دریافت کرد. در آن روزها مبلغی در این حد برای بسیاری از مردم رویایی دست نیافتنی به شمار می رفت، سوئی شیرو به تدریج ثروتمند شد و از زندگی و جوانی خود لذت فراوانی برد، موتور سیکلت هارلی دیویدسون سوار می شد .

t9yjbp78ysojw2ilkk18.jpg

           بر روی دریاچه هامانا و سانارو سوار قایق هایی که خود طراحی کرده بود، می شد. او در موطن خود مشهور شد، اما سخت گیری ها و لجاجت های او گاهی در تعمیرگاه سبب بروز مجادله و برخورد با کارگران می گردید. اخراج های پیاپی و تغییر کارگران در تعمیرگاه او امری عادی بوده و به میزان بالایی رسیده بود، او تحمل افراد تنبل و کم کار را نداشت.

p9hzqqqj9fd7vux63sj.jpg

           کارگران از اخلاق تند و ناپایدار او که در هنگام عصبانیت وسایل و ابزار را به طرفشان پرتاب می کرد، هراس داشتند، گرچه او گاهی مدیری سخت گیر و بداخلاق بود اما دارای روحی نرم و ملایم بود، در این دوران بود که او عاشق دختری به نام ساشی ایزوبه شد.

q2wxeucebgus3iy2c8s.jpg

           ساشی به تازگی از دبیرستان دخترانه ای در شی زواوکا فارغ التحصیل شده بود. ساشی نه تنها زیبا نبود بلکه باهوش و فعال نیز بود و در طول زندگیش موفق شده بود گواهینامه استفاده از موتور سیکلت، اتومبیل و هواپیماهای کوچک را اخذ نماید.

tx4960yyo2eu7qgozwm9.jpg

رینگ پیستون

          گرچه کسب و کار سوئی شیرو پیشرفت خوبی داشت و تعمیرگاه او توسعه یافته بود، اما او راضی به نظر نمی رسید. زیرا از یکنواختی خسته و بی قرار شده بود.

n9wfoehdw1sbosqu02w5.jpg

          او می خواست کاری بیش از تعمیرات انجام دهد با خود فکر می کرد، حتی اگر تعمیرکاری مشهور شوم نمی توانم کسب و کار خود را طوری توسعه دهم که مشتریانی از توکیو یا آمریکا جذب کنم، در این هنگام بود که او به فکر تولید و ساخت افتاد.

hu71yv068pl9b56r2i8z.jpg

          نخستین چیزی که  توجهش را جلب کرد رینگ پیستون بود. رینگ پیستون قطعه ای کامل و کوچک اما گران بود. او به فکر طرح هایی برای تولید انبوه رینگ پیستون افتاد، به همین منظور انباری در محله یاماشی تا در شهر هاماماتسو اجاره کرد و آزمایشگاه تحقیقاتی رینگ پیستون آرت شوکایی را در آنجا افتتاح کرد.

0r7ylccfoil413peud7.jpg

           مدیران تعمیرگاه آرت شوکایی به شدت با این عمل مخالف بودند. عدم حمایت کسانی که سوئی شیرو از آنها انتظار کمک داشت، باعث نگرانی سوئی شیرو شد و در نتیجه سرخوردگی با چنان فشار روحی او را بیمار کرد.

            در دوره بیماری دوستش به نام ساایکی چی میاماتو از او عیادت می کرد که تاثیر بسیار خوبی بر او می گذاشت، سوئی شیرو او را متقاعد کرد در آزمایشگاه با او کار کند. آن دو کار را شروع کرده و روز و شب خود را در آزمایشگاه می گذراندند.

             سوئی شیرو به عنوان مهندسی مادرزاد مطمئن بود که این روش همیشه کارآمد است، به همین دلیل بود که او تصور می کرد می تواند رینگ پیستون بسازد. ظاهرا این دفعه این موضوع درست از کار در نیامد.

            زیرا علی رغم تلاش های فراوان موفق نشد. سوئی شیرو ناگاه به فکرش رسید که مشکل کارمربوط به ترکیب فلزات است، بنابراین به ملاقات پروفسور تاکاسی تاشیرو در مدرسه فنی هاماماتسو رفت، او با خود فکرمی کرد که من نمی توانم تنها به تجربیاتم تکیه کنم و بایستی دانش جدید را فرا بگیرم.

            دراین زمان بود که هوندای سی ساله که اینک رئیس شرکت متعلق به خودش بود، به عنوان دانشجویی ویژه به مدرسه بازگشت، دیدن مردی بزرگسال درکلاس غیر معمول بود و در این مدت تمام وقتش را در آزمایشگاه سپری می کرد، غذایش را در ساعاتی غیر عادی در آزمایشگاه می خورد، دست از اصلاح سر و صورتش کشیده و بسیار ژولیده شده بود.

            اما او به این موارد اهمیتی نمی داد و تنها به یک چیز می اندیشید، تولید رینگ پیستون، میاماتو نیز همواره در کنار او بود.

           سوئی شیرو در سال ۱۹۳۶ به عنوان راهی برای رهایی از افسردگی و ناامیدی همراه بردارش بن جیرو اقدام به تکمیل یک اتومبیل مسابقه به نام هاماماتسو نمود. این اتومبیل شامل یک موتور قوی با یک دستگاه سوپر شارژ و با سیستم گریز از مرکز بود که بر بدنه اتومبیل فورد سوار کرده بودند.

           آنها تصمیم گرفتند با این اتومبیل در مسابقه ای که مسیری خلاف عقربه های ساعت داشت شرکت کنند، برای غلبه بر نیروی گریز از مرکز موتور را در سمت چپ جای دادند.

             در طول مسابقه سوئی شیرو به عنوان راننده و برادرش بن جیرو به عنوان مکانیک از همه جلوتر بودند، در انتهای راه ناگهان یک اتومبیل کندرو که یک دور میدان از آنها عقب افتاده بود در جلو راهشان قرار گرفت و در نتیجه دو اتومبیل به شدت به یکدیگر برخورد کردند، اتومبیل آنها به هوا بلند شد و هر دو برادر از درون آن به بیرون پرتاب شدند، هر دو به شدت آسیب دیده بودند.

           در این دوره او به شدت صدمه دیده بود، زیرا پس اندازش تمام شده و کار تولید رینگ پیستون نیز در حال شکست بود. خانواده هوندا در تنگنای عجیبی قرار گرفته بودند به طوری که ساشی با فرزندش کایکو اغلب مجبور بودند، برای امرار معاش اشیاء قیمتی زندگی خود را گرو بگذارند.

59ey4t2u8m50y6xcdov.jpg

          روزی در آن سالهای سخت، هوندا ۵۰ رینگ پیستون را از میان ۳۰۰۰۰ رینگ پیستون که ساخته بود انتخاب نموده و آنها را به تویوتا جیدوشوکی کی تحویل داد. وقتی شنید که تنها ۳ تا از آنها در بازرسی شرکت تویوتا مورد تائید قرار گرفته اند، خشمگین شد. روزگار تحصیل او در مدرسه فنی هاماماتسو نیز پس از دو سال به پایان رسید و او به خاطر عدم شرکت در امتحانات از آنجا اخراج شد.

          قصد هوندا از حضور در آن مدرسه تنها کسب دانش مورد نیازش بود تا به اهدافش رسیده و بتواند دست یافته های خود را به دیگران معرفی کند، این هدف درباره مسابقات اتومبیل رانی نیز صدق می کرد، پس از مدرسه فنی هاماماتسو وارد دانشگاه سلطنتی توهاکو و نیز کارخانه سیکو ژاپن شد تا دانش و اطلاعاتی را که نیاز داشت بدست آورد.

           سوئی شیرو به وسیله دانش و اطلاعاتی که طی این مدت بدست آورد اختراعات بسیاری انجام داد و امتیاز انحصاری آنها را از آن خود کرد. یکی از این نوآوری ها ساخت ماشین صیقل و پرداخت  رینگ پیستون بود. این اختراع در واقع، یک انقلاب بود.

            دستگاه فوق بسیار راحت کار می کرد، پس از سه سال متمادی آزمایش و خطا سرانجام پشتکار او به نتیجه رسید، بالاخره راز این معما کشف شد و سوئی شیرو توانست رینگ پیستون هایی با کیفیت عالی بسازد..

           او بعدها این روزها را به عنوان سخت و پرکارترین روزها به خاطر می آورد، لیکن پس از این سختی ها و آموختن تجربیات فراوان بود که شرکت هوندای فعلی بنیان گذاری شد.

72eyxh495xkqdbi504.jpg

du25o0v8o2obmoytnb50.jpg

zqt5msc0qhqz77gp3wl.jpg

iyh3emmz64qdjpou17m9.jpg

3nnu1qjn9fq519r54g4s.jpg

iyh3emmz64qdjpou17m9.jpg

fuookyt0x654eggj1we.jpg

jq46rctsy320u3f87zrt.jpg

5xfsz52chb38xygbhmqr.jpg

لطفاْ اعلام نظر بفرمائید .

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ٧ اردیبهشت ۱۳٩٠ توسط ع- حبیبی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
قالب وبلاگ